رفتن به محتوای اصلی

مانور عملیات ترکیبی اطفا حریق، انفجار و امداد و نجات برگزار شد

مانور عملیات ترکیبی اطفا حریق، انفجار و امداد و نجات برگزار شد
شامگاه چهارشنبه مانور عملیات ترکیبی اطفا حریق، انفجار، امداد و نجات انتهای بلوار ظهور برگزار شد.

به گزارش شهرنیوز، شامگاه چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه، مانور عملیات ترکیبی اطفا حریق، انفجار و امداد و نجات با هدف بررسی توانمندی و تمرین نیروهای عملیاتی، هماهنگی بین دستگاه های خدماتی و امدادی و بررسی فرآیندهای امداد رسانی در شرایط های اظطراری با محوریت شهرداری قم، حضور عوامل آتش نشانی، شهرداری منطقه ۴ و ۵، اورژانس، جنگ نوین سپاه قم، نیروی انتظامی، هلال احمر، اداره برق، آب و فاضلاب، اداره گاز و پلیس راهور برگزار شد.

مهدی برزویی، مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مرکز مدیریت بحران شهرداری قم در توضیح این مانور عنوان کرد: در این مانور کلیه عوامل امدادی و اظطراری استان بدون اطلاع قبلی وروود کرده و به آیتم های آتش سوزی کارخانه رنگ، انفجار، نجات افراد محبوس شده از داخل ساختمان و نجات از زیر آوار پرداختند.

در این مانور ۲ مصدوم محبوس شده، یک مصدوم زیر آورا، اطفا حریق کارخانه رنگ و اطفا حریق آتش سوزی مخزن مواد شیمیایی از جمله اقدامات صورت گرفته در این مانور بود.

برزویی از برگزاری مانور اختصاصی مواد خاطرناک‌ و شیمیایی در ماه های آینده خبر داد و گفت: شهرداری قم در این حوزه توانسته به استاندارد های لازم جهت ورود به حریق های مواد خطرناک را کسب کرده است اما در این مانور‌ برای ایجاد هماهنگی از عوامل جنگ نوین سپاه قم نیز استفاده شد.

انتهای پیام /103


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/9ENz